Papornița Moșului
Pagina 30 din 30 PrimulPrimul 123456789101112131415161718192021222324252627282930
Rezultate 291 la 294 din 294

Subiect: Jung Italia - Psicologia Complessa

  1. #291
    Senior Member
    Data înscrierii
    20.03.2014
    Locație
    Locuiesc in Craiova,Brazda
    Posturi
    46.058




    Mitul fals al „Voinței este putere”. Nu „dorirea”, ci „conștientizarea” este „putere”. Voința nu poate depăși limitele sferei psihice; este incapabil să forțeze instinctul și nu are nicio putere asupra spiritului. Singurul lucru pe care refuzăm să admitem este că suntem la cheremul unor „forțe” care sunt dincolo de controlul nostru. Să fie clar că nu intenționez deloc să diminuez înalta valoare morală a voinței conștiente. Fie ca conștiința și va continua să fie considerate cele mai înalte realizări culturale ale umanității! Dar ce rost are o morală care distruge omul? Armonizarea voinței și puterii mi se pare mai importantă decât simpla morală.
    (CGJung – 1947)




    Inconștientul, scufundat în structura creierului, care își dezvăluie prezența vie doar prin mijlocirea imaginației creatoare, este inconștientul suprapersonal. Ea prinde viață în omul înzestrat cu facultăți creative, se revelează în viziunea artistului, în inspirația gânditorului, în experiența intimă a misticului.
    CG Jung





    Bărbații aparținând unui nivel primitiv se tem de magicieni, la nivel modern observăm microbii cu frică. Ei cred în băuturi spirtoase, noi credem în vitamine. Înainte oamenii erau stăpâniți de diavol, acum sunt stăpâniți de idei.

    CG Jung, „Psihologie și religie”





    Dumnezeu apare sub mai multe forme. Când apare, are în el un aspect al nopții și al apelor nocturne în care a rămas adormit și în care s-a chinuit să se reînnoiască în ultima oră a nopții. Aspectul lui este deci contradictoriu și ambiguu: într-adevăr, este chiar sfâșietor pentru inimă și rațiune. La apariția lui, Dumnezeu mă cheamă din dreapta și din stânga, chemarea lui răsună pentru mine de ambele părți. Cu toate acestea, Dumnezeu nu vrea nici una, nici alta, vrea calea de mijloc. La mijloc începe călătoria lungă.”

    Carl Gustav Jung, Cartea Roșie





    Erotismul este ceva suspect și va fi mereu, orice ar spune orice legislație viitoare pe acest subiect. Ea aparține, pe de o parte, naturii animale originare a omului, care va rămâne atâta timp cât omul are un corp animal. Pe de altă parte, este legat de cele mai înalte forme ale spiritului. Dar înflorește doar atunci când spiritul și instinctul sunt în adevărată armonie.
    - CGJung -





    „Copilul este atât de strâns unit cu atitudinea psihologică a părinților și atât de înrădăcinat în ea, încât nu este de mirare că majoritatea tulburărilor nevrotice ale copilăriei provin din sfera psihică tulburată a părinților. Nu există nicio îndoială că ar să fie foarte util dacă părinții au luat în considerare simptomele copiilor lor în lumina propriilor probleme și conflicte. A face acest lucru este o datorie de care părinții nu ar trebui să se sustragă că nici un rău nu va rezulta copiilor”.

    CG Jung





    Nu mai trebuie să ne supunem la nimic, nici măcar la bine. Un așa-zis bine, căruia cineva cedează, își pierde caracterul etic. Nu că devine rău în sine, dar faptul de a fi dominat de el poate avea consecințe rele. Fiecare formă de intoxicație este rea, indiferent dacă este vorba despre alcool sau morfină sau idealism. Trebuie să ne ferim să nu considerăm răul și binele ca două opuse.

    Carl Gustav Jung





    Gândirea este foarte dificilă. Acesta este motivul pentru care majoritatea oamenilor judecă. Reflecția necesită timp, astfel încât cei care reflectă, din acest motiv, nu au cum să-și exprime continuu judecăți.

    CG Jung





    „Ceea ce resping, primesc în mine fără să-mi dau seama. Ceea ce accept ajunge în partea de suflet cunoscută de mine; ceea ce resping merge la partea sufletului meu pe care nu o cunosc. Ce accept, fac eu însumi, ceea ce resping mi se face. (…) Opoziția externă este o imagine a opoziției mele interne. După ce înțeleg asta, tac și mă gândesc la prăpastia conflictelor din sufletul meu.”

    CGJung, Cartea Roșie





    Dacă mergi pe gânduri, ia-ți inima cu tine.
    Dacă te duci să iubești, ia-ți capul cu tine.
    Dragostea este goală fără gând,
    gândul este gol fără iubire.
    Carl Gustav Jung





    Prefer termenul de inconștient,
    deși știu că aș putea vorbi despre Dumnezeu și un demon.
    CG Jung, Vise, amintiri și reflecții





    În fiecare dintre noi există o altă ființă pe care nu o cunoaștem. El ne vorbește prin vise și ne face să știm că vede lucrurile foarte diferit decât credem noi.
    Carl Gustav Jung





    Omorând eroul, atacându-l din spate, ego-ul de vis al lui Jung începe o transformare a imaginii sale despre erou care este absolut depășită pentru gândirea colectivă din acele vremuri.
    Adio de pe calea eroului războinic i-a făcut posibil să înțeleagă războiul în sens psihologic, ca pierdere a sufletului care își pierde integritatea, care intră într-o stare disociată spre latura sa distructivă, deoarece sufletul proiectează elementul străin. , diferitul, răul care este în sine și încearcă să-l distrugă. Pentru a recâștiga sufletul în întregime, trebuie să anulăm proiecția urii asupra celorlalți, asupra inamicului.





    „Suferința se datorează stagnării spirituale, sterilității psihice. Credința, speranța, iubirea și cunoașterea este ceea ce pacientul are nevoie pentru a trăi. Nimeni nu se vindecă cu adevărat dacă nu poate ajunge la o atitudine religioasă.”

    CGJUNG





    Urât este cel care își dorește mereu și numai fericirea altora pentru că se mutilează. Oricine vrea să-i forțeze pe alții să fie fericiți este un criminal, pentru că își ucide propria creștere. Este un prost care își distruge propria dragoste din dragoste.
    Carl Gustav Jung





    „Știe cineva care îmi citește cărțile? Cu siguranță nu academicienii, oh, nu, ei cred că știu deja totul. Nu, sunt oameni obișnuiți, adesea oameni foarte umili”
    - Carl Gustav Jung -





    Pentru că, până când Satana nu este integrat, lumea nu este vindecată și nici omul nu este răscumpărat. Dar Satana reprezintă răul: cum poate fi integrat răul? Există o singură posibilitate: să o asimilezi, adică să o ridici la nivelul conștiinței. Acest lucru se realizează prin intermediul unui proces simbolic foarte complicat, care coincide aproximativ cu procesul psihologic de individuare. În alchimie acest proces se numește conjuncția celor două principii. În realitate, alchimia preia și continuă opera creștinismului; pentru alchimiști, creștinismul l-a răscumpărat pe om, dar nu pe natura, iar visul alchimistului este să salveze lumea în totalitatea ei: piatra filosofală a fost concepută ca filius macrocosmi, care mântuiește lumea, în timp ce Hristos, filius microcosmi, l-a răscumpărat singur pe om. (Vezi Paracelsus ca un fenomen spiritual, în Opere, 13, p. 113) Scopul final al operei alchimice este apokatástasis, mântuirea cosmică.
    - Carl Gustav Jung -





    Nu fac nicio judecată de valoare asupra experienței religioase, susțin doar că conflictele interne sunt întotdeauna o sursă de crize psihologice profunde și periculoase, atât de periculoase încât pot distruge integritatea persoanei. Ei bine, la nivel psihologic aceste conflicte interne se manifestă cu aceleași imagini și cu aceeași simbolism despre care găsim mărturie în toate religiile lumii și care au fost folosite și de alchimiști.
    Acesta este ceea ce m-a împins să mă ocup de religie, cu Iahve, cu Satana, cu Hristos, cu Fecioara.
    Îmi dau seama că în aceste imagini un credincios vede lucruri foarte diferite de ceea ce eu, ca psiholog, am dreptul să văd. Credința este o mare forță spirituală, care garantează credinciosului integritatea sa psihică. Dar eu sunt medic, sunt interesat să-i vindec pe alții. Numai credința nu mai are astăzi o putere terapeutică pentru anumiți oameni. Lumea modernă este desacralizată, iar acesta este unul dintre motivele pentru care se află în criză. Omul modern trebuie deci să găsească în altă parte, în adâncul lui, izvoarele propriei sale vieți spirituale, iar pentru a le găsi trebuie să lupte individual împotriva răului, să înfrunte Umbra, să-l integreze pe diavol. Nu există altă alegere. Prin urmare, Iahve, Iov, Satana reprezintă situații exemplare din punct de vedere psihologic: ele sunt paradigma dramei eterne a omului.
    - Carl Gustav Jung -





    Pentru mine, așadar, experiența religioasă are o realitate, este adevărată. Am constatat că prin astfel de experiențe religioase este posibil să „răscumpărăm” sufletul, să accelerăm integrarea lui, să restabilim echilibrul spiritului. Pentru mine, psiholog, starea de grație există: este starea de perfectă seninătate a sufletului, echilibru creator, sursă de energie spirituală. Și, tot vorbind ca psiholog, afirm că prezența lui Dumnezeu se manifestă, în experiența profundă a psihicului, ca o coincidentia oppositorum; întreaga istorie a religiilor, toate teologiile atestă că coincidentia oppositorum este una dintre cele mai comune și arhaice formule de exprimare a realității lui Dumnezeu
    - Carl Gustav Jung - .





    „Indienii Pueblo mi-au spus că toți americanii sunt nebuni.
    Bineînțeles că am fost uimit și am întrebat de ce.
    Ei au răspuns: „Ei bine, ei spun că gândesc cu capul.
    Niciun om sănătos nu gândește cu capul.”
    (CG Jung)





    Vrăjitoarea întruchipează dorințele, fricile și alte tendințe ale psihicului nostru
    care sunt incompatibile cu ego-ul nostru.

    Carl Gustav Jung




    Astăzi vrem să auzim despre mari programe politice și economice, adică tocmai acele lucruri care i-au determinat pe oameni să se blocheze în situația actuală și iată că vine cineva care vorbește despre vise și despre lumea interioară... toate acestea sunt ridicole. , ce crezi că poți reuși în fața unui program economic gigantic, în fața așa-ziselor probleme ale realității? Dar nu vorbesc cu națiunile, vorbesc doar cu câțiva oameni. Dacă lucrurile mari merg prost, este doar pentru că indivizii singuri greșesc, pentru că eu însumi greșesc, prin urmare, pentru a fi rezonabil, omul va trebui să înceapă prin a se autoexamina și, din moment ce autoritatea nu-mi poate spune mai mult nimic, am nevoie de cunoștințe despre rădăcinile intime ale ființei mele subiective. Este prea clar că dacă individul nu este cu adevărat reînnoit în spirit, nici măcar societatea nu poate fi reînnoită, deoarece constă din suma indivizilor.”
    (Carl Gustav Jung)




    „Au căzut marcajele rutiere, în fața voastră se deschid poteci incerte. Nu fi lacom de fructele cultivate pe câmpurile altora. Nu știi că tu însuți ești câmpul fertil care crește tot ce ai nevoie? Dar astăzi cine mai știe? Cine știe calea către câmpurile veșnic fertile ale sufletului?

    Cauți calea prin aparențe, citești cărți și asculți păreri: la ce pot face toate acestea? Există o singură cale și aceasta este calea ta. [...]
    Impunerea legilor, îmbunătățirea sau ușurarea lucrurilor a devenit o greșeală și un rău. Fiecare să-și caute drumul. Calea ne conduce la iubirea reciprocă în comuniune. Bărbații vor vedea și simți asemănarea și comunitatea modurilor lor.”
    CGJung – Cartea Roșie






    „Ceea ce vă dau nu este nici o doctrină, nici o învățătură. Și de la ce amvon te-aș putea îndoctrina? Vă informez despre calea pe care a urmat-o acest om, calea lui, dar nu a dumneavoastră. Calea mea nu este calea ta, așa că nu te pot învăța nimic. Calea este în voi, dar nu în zei, nici în doctrine, nici în legi. În noi se află calea, adevărul și viața.”
    (Jung - Cartea roșie)






    „Abaterea de la instinct sau ridicarea împotriva lui creează conștiință. Instinctul este natura și dorește natura. Dimpotrivă, conștiința nu poate dori decât civilizația sau negarea ei și ori de câte ori încearcă să se întoarcă la natură, ajunge să o „cultiveze”. Cu cât mai aparținem naturii, cu atât suntem mai inconștienți și trăim în siguranța instinctului fără probleme... . Existenta sociala, familia, urmasii inca se incadreaza in domeniul naturii pure; nu sunt încă fructe ale civilizaţiei. Civilizația depășește scopurile naturale. Totul în noi este încă natură, se teme de orice problemă, deoarece problemă înseamnă îndoială, incertitudine, posibilitate de căi diferite. Apoi suntem cuprinsi de teama prea umană că conștiința noastră, o cucerire prometeică a omului, nu poate fi niciodată egală cu natura. Problema ne duce la o singurătate în care nu mai găsim nici tată, nici mamă, într-un abandon în care natura nu ne mai sprijină, în care suntem reduși la singura conștientizare a noastră. Nu putem să nu punem deciziile și soluțiile conștiente în locul progresiei naturale a fenomenelor. Fiecare problemă este, în același timp, o posibilitate de extindere a conștiinței, combinată cu obligația de a ne lua rămas bun de la tot ceea ce rămâne încă din inconștiență infantilă și instinctivă în noi. Această obligație constituie un factor psihic de o importanță enormă; este sacrificiul a ceea ce este pur instinctiv în noi, a ființei inconștiente conforme cu natura, al cărei destin tragic a început când Eva a mâncat mărul paradisului.”
    CG Jung




    Cele mai mari și mai importante probleme din viață sunt toate într-un anumit sens insolubile.

    Ele nu pot fi niciodată rezolvate, ci doar depășite.
    Carl Gustav Jung




    „Nu pot să cred ceea ce nu știu
    și nu trebuie să cred ceea ce știu.”
    (CG Jung)






    Sunt pur și simplu convins că o parte din Sinele sau Sufletul omului

    nu este supus legilor spațiului și timpului.

    Carl Gustav Jung







    "Vai de cei care trăiesc după modele! Viața nu este cu ei.
    Dacă trăiți după un model, atunci veți trăi viața după model,
    dar cine ar trebui să vă trăiască pe a voastră decât pe voi înșivă? Așa că, trăiți voi înșivă!"
    (Carl Gustav Jung)



    Dacă ținem cont că, ca urmare a compensării psihice, marea smerenie este foarte aproape de atotputernicie și că „prăpastele sunt de obicei aproape de zboruri prea înalte și bruște”, putem descoperi cu ușurință, în spatele prezumției, trăsăturile unui simț angoasă. de inferioritate.
    Carl Gustav Jung, Egoul și inconștientul



    Cu cât omul este supus mai mult la norme colective,
    cu atât imoralitatea lui individuală este mai mare.

    CG Jung

  2. #292
    Senior Member
    Data înscrierii
    20.03.2014
    Locație
    Locuiesc in Craiova,Brazda
    Posturi
    46.058

  3. #293
    Senior Member
    Data înscrierii
    20.03.2014
    Locație
    Locuiesc in Craiova,Brazda
    Posturi
    46.058
    „Arta este un fel de impuls înnăscut care prinde o ființă umană și îl face instrumentul ei. Artistul nu este o persoană înzestrată cu liber arbitru care își caută propriile scopuri, ci una care permite artei să-și realizeze scopurile prin el. Ca ființă umană, poate avea dispoziții, voință și scopuri personale, dar ca artist este „om” într-un sens superior – el este „om colectiv”, un vehicul și modelator al vieții psihice inconștiente a omenirii. Acesta este biroul lui și uneori este o povară atât de grea încât este sortit să sacrifice fericirea și tot ceea ce face ca viața să merite trăită pentru ființa umană obișnuită.”

    Carl Jung, CW 15, Para 157



    „Când vorbesc despre relația dintre psihologie și artă, suntem în afara sferei [artei] și este imposibil să nu speculăm. Trebuie să interpretăm, trebuie să găsim semnificații în lucruri, altfel am fi destul de incapabili să ne gândim la ele. Trebuie să descompunem viața și evenimentele, care sunt procese de sine stătătoare, în semnificații, imagini, concepte, știind bine că făcând asta ne îndepărtăm mai mult de misterul viu. Atâta timp cât noi înșine suntem prinși în procesul creației, nu vedem și nici nu înțelegem; într-adevăr, nu ar trebui să înțelegem, pentru că nimic nu este mai dăunător experienței imediate decât cunoașterea. Dar în scopul înțelegerii cognitive trebuie să ne detașăm de procesul creativ și să-l privim din exterior; numai atunci devine o imagine care exprimă ceea ce suntem obligaţi să numim „sens”.

    Carl Jung, CW 15, Para 121

  4. #294
    Senior Member
    Data înscrierii
    20.03.2014
    Locație
    Locuiesc in Craiova,Brazda
    Posturi
    46.058
    SUFLET

    .." Celor care il întâlnesc pentru prima dată, le aduce în minte totul în afară de înțelepciune. Acest aspect le apare doar celor care se confruntă serios cu Sufletul.
    Abia după această muncă obositoare, se poate realiza, din ce în ce mai limpede, că în spatele jocului său crud cu destinul uman se ascunde ceva ca o intenție secretă care pare să corespundă unei cunoașteri superioare a legilor vieții.
    Și tocmai neașteptul, haosul tulburător este cel care dezvăluie un sens profund; și cu cât acest sens devine mai evident, cu atât Sufletul își pierde caracterul impetuos și compulsiv. Încetul cu încetul se ridică barajele împotriva valurilor haosului; ceea ce are sens separă de lipsit de sens; simțul și nonsensul nemaifiind identice, forța haosului slăbește pentru că ambele îi sunt luate; simțul este echipat doar cu propria sa forță, la fel și prostiile. Apare atunci un nou cosmos. "


    C. G. Jung, Arhetipurile inconștientului colectiv



Pagina 30 din 30 PrimulPrimul 123456789101112131415161718192021222324252627282930

Informații subiect

Utilizatori care navighează în acest subiect

Momentan sunt 1 utilizatori care navighează în acest subiect. (0 membri și 1 vizitatori)

Marcaje

Marcaje

Permisiuni postare

  • Nu poți posta subiecte noi
  • Nu poți răspunde la subiecte
  • Nu poți adăuga atașamente
  • Nu poți edita posturile proprii
  •